Huisregels

Bij Tandartspraktijk de Theems willen we u zo goed mogelijk van dienst zijn in een prettige en veilige omgeving. Om dat mogelijk te maken, vragen wij u vriendelijk om met deze afspraken rekening te houden: 

Persoonlijke en medische gegevens

  • Neem bij uw eerste bezoek een geldig legitimatiebewijs mee.
  • Geef wijzigingen in uw adres, telefoonnummer of e-mailadres tijdig aan ons door. Zo kunnen wij u altijd bereiken over afspraken en facturatie.
  • Geef ons altijd uw medische situatie door, inclusief medicatiegebruik, allergieën, ziektes, zwangerschap of andere relevante gezondheidsinformatie. Deze gegevens zijn belangrijk voor het veilig uitvoeren van behandelingen.

Afspraken maken en wijzigen

  • Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats.
  • U kunt afspraken maken of annuleren telefonisch, per e-mail of aan de balie.
  • Als u verhinderd bent, verzoeken wij u vriendelijk om dit minimaal 48 uur van tevoren door te geven (weekenden en feestdagen niet meegerekend). Niet of te laat geannuleerde afspraken kunnen in rekening worden gebracht.
  • Kom op tijd, zodat we uw behandeling goed kunnen uitvoeren. Bij te laat verschijnen kan het zijn dat we de behandeling moeten inkorten of verplaatsen.
  • Heeft u een pijn- of spoedklacht? Neem dan bij voorkeur vroeg op de dag contact met ons op, dan is de kans groter dat we u nog dezelfde dag kunnen helpen.

Planning en wachttijd

  • Soms loopt een behandeling iets uit, bijvoorbeeld door een onverwachte situatie of spoedgeval. We doen ons best om op tijd te werken, maar vragen om uw begrip als het toch een keer wat langer duurt.

  • U helpt ons enorm door zelf op tijd aanwezig te zijn. Zo kunnen we onze planning soepel laten verlopen.

Betalingen

  • De facturatie van uw behandeling verloopt via Infomedics.

  • Bent u niet verzekerd voor tandheelkundige zorg? Dan is er een mogelijkheid om de kosten direct aan de balie te voldoen.

  • Bij behandelingen boven de € 250,- ontvangt u vooraf een begroting. Wilt u graag een begroting en heeft u die niet ontvangen? Laat het ons gerust weten.

In de praktijk

  • We vragen u om rekening te houden met andere patiënten en overlast te vermijden.
  • In verband met hygiëne is het niet toegestaan om in de praktijk te eten of huisdieren mee te nemen. Hulphonden zijn uiteraard welkom.

  • We vragen u vriendelijk om uw mobiele telefoon op stil te zetten tijdens uw bezoek.

  • We stellen het op prijs als u uw tanden poetst voor uw afspraak.

Veiligheid en omgang

  • Agressief of respectloos gedrag (in welke vorm dan ook) wordt niet geaccepteerd en kan leiden tot onmiddellijke uitschrijving uit onze praktijk. 
  • Wij hechten veel waarde aan een veilige en respectvolle sfeer in de praktijk.

Periodieke controle

  • Voor een goede mondgezondheid adviseren wij om minimaal één keer per jaar een controleafspraak in te plannen.

  • Wij sturen geen automatische oproep voor periodieke controles. Het is de verantwoordelijkheid van de patiënt om zelf een nieuwe afspraak te maken.

  • Wij raden aan om direct na uw bezoek een nieuwe afspraak te plannen voor uw volgende controle. Zo bent u verzekerd van een plekje op tijd.